تاریخچه

در یکی از روزهای گرم تابستان کشتی بزرگی در نزدیکی ساحل دریای خلیج فارس بدون سرنشین نزدیکی روستای باغو پیدا شد که به کشتی یونانی معروف گشته است. دلیل اصلی و اساسی برای به گل نشستن هنوز مبهم بوده و دلیل های درستی برای آن بیان نشده است. روایات زیادی درباره آن وجود دارد که شامل مه آلود بودن ، محدودیت دید ، عدم هوشیاری ناخدا ، عشق ناخدا به دختری در باغو اما بین همه ی این ها گرفتن حق بیمه زیاد قابل قبول تر است.

به گل نشستن کشتی

با خراب شدن این جاذبه مرموز شرکت بیمه کننده آن که انگلیسی بود مبلغ هنگفتی را برای خسارات پرداخت و بعد از به گل نشستن تمامی خدمه  تخلیه شدند و کشتی به آتش کشیده شد. البته تلاش های زیادی برای بیرون کشیدن کشتی مخصوصا در سالهای اخیر انجام گرفت اما دلیل اصلی توقف این عملیات مبلغ و هزینه های بالا برای بیرون آوردنش بود.

چرا کشتی بازسازی نمی شود

هر سال که از این ماجرا میگذرد کشتی بیشتر در آب فرو می رود و فرسوده تر میشود علاوه بر این موارد قسمت پشت آن نیز از بین رفته است و در حال تجزیه شدن است و سرعت فرسایش این جاذبه را نمیتوان تخمین زد. البته صحبت هایی پیرامون بازسازی و ترمیم این جاذبه زیبا انجام گرفت اما با توجه به هزینه های زیاد کارشناسان معتقدند صرفه اقتصادی ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از لینک زیر استفاده نمایید

https://www.apstour.com/attraction/%da%a9%d8%b4%d8%aa%db%8c-%db%8c%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%86%db%8c/