حریره کیش

حریره کیش شهری در بخش شمالی جزیره کیش که قدمت آن به دوره 5 تا 10 هجری قمری برمیگردد این شهر در بندر لنگه قرار گرفته و از بخش های دیدنی هرمزگان است. در کیش آثار باستانی زیادی موجود است که شهر حریره و زیرزمین کاریز از این موارد هستند

حریره کجاست

همانطور که گفته شد شهر حریره کیش در شمال کیش واقع شده و در کنار مجموعه ورزشی المپیک قرار گرفته است. آثاری از شهر حریره کیش و ویرانه هایش در این منطقه پیداست که با تحقیق بر روی آثار حریره کیش محققان متوجه شدند که دوران رونق شهر حریره کیش از قرن 4 تا 10 هجری قمری برمیگردد  همچنین وسعت حریره کیش برابر با 120 هکتار می باشد که شامل عمارت اعیانی، حمام، مسجد تاریخی ، قنات های قدیم و کارگاه شیشه گری می شود.

تاریخچه حریره

در اواسط سده 4 بندر سیراف تخریب گشت و بازرگانان با توجه به موقعیت خود به دنبال جایگاه امنی دیگر بودند تا جای پا خود را در کیش محکم کنند و همین موضوع منجر شد تا شهر حریره کیش ایجاد گردد. درواقع شهر باستانی حریره یادگاری از دوره شکوفا شدن اقتصاد و تجارت در جزیره کیش است . فضاهای داخلی این شهر مانند خانه اعیانی، حمام و مسجد نمایانگر معماری اصولی و شگفت انگیز این منطقه است تاسیسات آبی حریره کیش دارای روش های درست در زمان خود بوده است . همچنین اشیا و بقایایی که از حریره کیش بدست آمده است نشان دهنده فرهنگ غنی و درخشش کیش پس از، از بین رفتن بندر تجاری سیراف است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از لینک زیر استفاده نمایید

https://www.apstour.com/attraction/%d8%ad%d8%b1%db%8c%d8%b1%d9%87-%da%a9%db%8c%d8%b4/

تاریخچه حریره