اگر قصد سفر با تور گرجستان را دارید و می خواهید در شهر تفلیس به یک گشت و گذار واقعی بپردازید، نباید رستوران گردی در این شهر را از قلم بیندازید. کافه و رستوران های تفلیس در نوع خود عالی و بعضا منحصر به فرد هستند و شکم گردی در آن ها، بخشی از سفر گردشگری توریست ها را به خود اختصاص خواهد داد.

برای شناخت بهترین کافه و رستوران های تفلیس با ما همراه باشید.

بهترین کافه و رستوران های تفلیس

کافه لیتکافه Littera متعلق به ملکه غذاهای گرجستان، آشپز Tekuna Gachechiladze است. ، این کافه خانه قدیمی دیوید ساراجیشویلی و اشراف محلی بوده است. معروف ترین آن غذای آن در میان غذاهای سنتی گرجستان، غذاهای چاکاپولی (خورش) را که به جای گوشت گوسفند سرو می شود، از دست ندهید یا خرچو - یک سوپ گوشت گاو و برنج سنتی - که با غذاهای شیرین میگو درست می شود. نوشیدنی ها در این رستوران نیز همه محلی هستند و طعمی بسیار متفاوت و عالی دارند.

کخلبی از بهترین کافه و رستوران های تفلیس

لازم است در هر لیست بهترین رستوران های تفلیس، کخلبی را در بزرگراه منتهی به کاختی دنبال کنید. در یک طراحی ساده، Kakhelebi به همان اندازه در دکوراسیون گرجستانی جای گفته است که منوی آن نیز به شکلی کاملا گرجی قرار دارد. این رستوران با داشتن یک سیاست بسیار جالب از مزرعه به میز، تمام مواد اولیه پخت و پز خود را مستقیماً از مناطق و مزارع ارگانیک اطراف می گیرد. پخت و پز گرجستانی در اینجا با تمام غذاهای مشهور این کشور همراه است. کوفته های سوپ و خاچاپوری - در اینجا با بالاترین کیفیت عرضه می شوند. برای صرف غذای مخصوص سرآشپز، باید حوالی ساعت 9 شب به این رستوران مراجعه نمایید.

لولیتا

برای چیزی که کمتر سنتی، در لولیتا ناهار بخورید - این رستوران از جدیدترین سبک های آشپزی گرجی را به شما عرضه خواهد کرد. فضای آن نیز به شکلی منحصر به فرد دیده می شود: با اشغال یک ساختمان گوتیک سه طبقه - یک بار در خانه برجسته ترین چهره های هنری و فرهنگی کشور - طبقه های فوقانی دارای یک بار ، سالن و یک کلاب شبانه! در حالی که رستوران در حیاط فضای باز در طبقه همکف قرار دارد. در اینجا، کوکتل های خلاقانه مانند Lolita Punch را سفاررش دهید و از طعم بی نظیر آن ها لذت ببرید. همین طور هات داگ و سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی های تند و کوزکوس از بهترین غذاهای فست فودی لولیتا به شمار می روند.

کافه لیلی وانیلی

کافه لیلی وانیلی با پنجره های صورتی رنگ خود، حال و هوای یک کافه فرانسوی را به ذهن متبادر می کند. این کافه را در واقع می توانیم یک مغازه نانوایی یا شیرینی فروشی نیز بدانیم. شیرینی ها و دسرهای شکلاتی خوشمزه به همراه نوشیدنی های گرم، در کافه لیلی وانیلی مجذوبتان می سازند. اگر به این کافه مراجعه کردید، کیک های عسلی آن را از دست ندهید. لایه های کیک و عسل در این محصول کافه لیلی وانیلی، با طعمی عالی شگفت زده تان خواهد کرد. همین طور پای آلبالو و قهوه Allpress این کافه بسیار ممتاز هستند. کافه لیلی وانیلی برای صرف یک صبحانه گرجی عالی در یک روز جذاب، پیشنهادی فوق العاده خواهد بود.

کولیناریوم

با سرو غذای با کیفیت و ارگانیک در محیطی سالم، منوی Culinarium توسط Tekuna Gachechiladze ، سرآشپز زن پیشگام مسئول نوسازی غذاهای گرجستان از سال 2006 تنظیم شده است. در حالی که همه چیز در این منو راضی کننده به نظر می رسد، ما پیشنهاد می کنیم از میان منوی با عنوان "پاتوق درمان کنید"، شامل سوپ های گرجستان که از کوفته سنتی گرفته تا سوپ مرغ لئون-نعنا-ترخون - را در خود جای داده است، حتما امتحان کنید. اگر معده شما به چیزی کمی بیشتر از سوپ احتیاج دارد، بشقاب مغز استخوان را در دهان خود تست کنید و بدون امتحان کردن پنیر سولگونی سرخ شده (مانند موزارلا و فتا را با هم مخلوط کنید) با سس ماست، این رستوران را ترک نکنید.

شاوی لومی از کافه و رستوران های تفلیس

در اینجا به جای یک فضای مدرن و رسمی، با محیطی دوستانه و خودمانی روبرو می شوید؛ گویی به خانه مادربزرگ یا یکی از دوستان قدیمی خود دعوت شده اید. به همین اندازه نیز باید انتظار میل غذاهای محلی و سنتی گرجستان را داشته باشید. این رستوران توسط یک آشپز محلی معروف و سه نفر از دوستان او افتتاح شده و از همان ابتدا توانست اقبال خوبی میان مردم تفلیس و توریست هایی که به این شهر سفر می کنند، داشته باشد. به یاد داشته باشید که در این رستوران حتما بشقاب غذای گوبی را سفارش داده و از نوشیدنی های مخصوص آن نیز بچشید.